استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوی مشورتی دستگاه قضا استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوی مشورتی دستگاه قضا

استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوی مشورتی دستگاه قضا

استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوی مشورتی دستگاه قضا ، الزامی است. وظایف نظام مهندسی فراتر از صرفا ساخت بناست

کد خبر: 001023011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ دی ۰۰ - ۱۰:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوی مشورتی دستگاه قضا ، الزامی است. وظایف نظام مهندسی فراتر از صرفا ساخت بناست

استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوی مشورتی دستگاه قضا

استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بازوی مشورتی دستگاه قضا
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در دیدار با مدیر کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر ظرفیت تخصصی نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان با بهره گیری از رشته های تخصصی متعدد آماده ارائه کمکهای مشورتی در مباحث مرتبط است.
کیان حصاری با بیان این که وظایف نظام مهندسی فراتر از صرفا ساخت بناست، ادامه داد: ترافیک و مباحث مرتبط با آن از تخصص های این سازمان است و با توجه به مشکلات متعدد ترافیکی شهر می توان از نظرات کارشناسان این مجموعه بهره برد، مباحث شهرسازی اسلامی و زیست محیطی نیز از دیگر مواردی است که تخصص آن در نظام مهندسی ساختمان وجود دارد و می تواند مشاوره های خوبی ارائه کند.
حصاری هم‌چنین با اشاره به مشکلات موجود در کمیسیون ماده ۱۰۰ تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها نهادی تاثیرگذار است و مسائل فنی و سازه ای بنا و شهرسازی در آن مورد ارزیابی قرار میگیرد، بدین جهت باید اعضا از دانش مرتبط با مباحث برخوردار باشند، لذا با توجه به وجود دانش تخصصی در کلیه حوزه ها، آماده ارائه مشاوره به نمایندگان محترم دادگستری در این کمیسیون هستیم، زیرا کمک مشورتی سبب تسریع در خدمات رسانی به مردم و گره گشایی در مشکلات می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، در بخش دیگری از اظهارات خود به جانمایی پروژه مسکن ملی اشاره و بیان کرد: جانمایی درست یک پروژه و در نظر گرفتن زیرساخت ها از الزامات اجرای یک طرح است و نظام مهندسی ساختمان می تواند بعنوان بازوی کمکی موارد مورد نیاز را قبل از اجرای طرح بررسی و از نمود مشکلات بعدی جلوگیری کند.
حصاری به مبحث ۱۹ و صرفه جویی انرژی در ساختمان نیز اشاره و بیان کرد: بحث انرژی از بحرانها و چالشهای موجود در کشور است و این مشکل به عدم استفاده درست انرژی در ساختمانها و رعایت نشدن اصول درست در ساخت و سازها باز می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: براساس تصویب نامه ابلاغ شده هیأت محترم وزیران از ابتدای سال ۱۴۰۱، باید رده انرژی ساختمانها در گواهی پایان کار پلاک آن ها ثبت گردد، ولی عملیاتی شدن این مصوبه بدون اهرم اجرایی و قانونی محقق نخواهد شد.
حجت الاسلام براتی زاده مدیر کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این دیدار بیان کرد: ارزش کار نظام مهندسان در جامعه به خوبی احساس می گردد و می توان از توانایی های آن ها استفاده کرد.
وی به وضعیت نامناسب کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز اشاره و بیان کرد: باید وضعیت نامناسب این کمیسیون سازماندهی و راه‌کاری برای حضور نظام مهندسی در این کمیسیون اندیشیده شود تا بتوان از کمک های مشورتی این نهاد بهره جست.
لازم به ذکر است، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشورتی کمیسیون ماده ۱۰۰، تأییدیه های استحکام بنا و درخواست اجرای ماده ۴۱ قانون نظام مهندسی از سایر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۰۰
340 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0